Бизнес диагностиката е цялостен преглед на компанията. Нещо като годишна профилактика на състоянието на бизнеса.
Целта на бизнес диагностиката е да анализираме в дълбочина настоящето състояние на компанията и да дефинираме възможностите за нейното развитие и оптимизиране, както във финансов, така и в организационен план.
Диагностиката на бизнеса се състои от 4 основни стъпки:
- Идентифициране на проблемни области
- Диагностика на проблемите
- Препоръки за подобрение
- Внедряване на промени
Диагностиката на бизнеса е услуга, която предлагаме на действащи компании от поне 1 година.
Етапи при провеждане на диагностиката:
ЕТАП 1 – Диагностика и анализ на финансово състояние на компанията
През този етап изследваме и анализираме:
- Структура и динамика на развитие на приходите и разходите
- Финансовите резултати и коефициенти
- Влиянието на различни фактори върху крайните финансови резултати
- Анализ на отделните проекти/бизнес линии, тяхното ценообразуване, марж на печалбата и финансов резултат
Анализите и заключенията по горните точки се базират на предоставената от компанията счетоводна и финансова информация, проведени интервюта със собствениците и ключови служители.
ЕТАП 2 – Диагностика и анализ на организационната структура на компанията, ефективността на оперативните процеси и персонала
Анализът на организационната структура включва диагностика на процесите, естество на дейностите в различните екипи, организация на работата, задължения на служителите и др.
За този етап оптимално е да съберем информация и наблюдения, както и да проведем интервютата на място при вас.
ЕТАП 3 – Стратегическо и организационно планиране за внедряване на промени
На база на резултатите от диагностиката и проведените срещи със собствениците/управителите на дружеството набелязваме съвместно основните стратегически цели и бизнес приоритети за устойчиво развитие и стъпките за тяхното внедряване, например – усъвършенстване на процесите, оптимизация функционирането на отделните звена във фирмата и връзките между тях, оптимизация на разходите и възможни стъпки за увеличаване на оборота.
Успешното управление на един бизнес изисква същият да може да бъде текущо измерен и оценен на база на система от качествени и количествени критерии и показатели. Това прави бизнес диагностика – дава оценка на състоянието на база на редица параметри и позволява на мениджърите на взимат информирани решения за това как да подобрят ефективнстта на компанията.