Разговаряме с Анна Симеонова, собственик на Спелта и наш клиент, за предизвикателствата, които срещат в бизнеса и за това, как съвместната ни работа им помогна. Спелта (www.spelta.biz) е семейна компания, основана през 2008, която предлага възглавници и матраци с растителен пълнеж от обвивки на спелта и просо, създадени да подпомагат здравословния сън и пълноценната почивка.
Ани, разкажи ни защо създадохте Спелта?
Захванахме се да правим възглавници с обвивки от спелта и просо през 2008 година, след като година по-рано се бяхме докоснали до подобен продукт и много ни хареса. Искаме да го споделим с хората. Вярваме, че пълноценният сън е много важен, за да бъдат и дните ни пълноценни. Продуктите, които предлагаме, носят комфорт и удобство и ти помагат да се наспиш по-добре. Затова и искаме повече хора да се докоснат до тях.
Вие работите вече 9 години на българския пазар. Кои са основните предизвикателства и трудности, с които се сблъсквате?
Мислех, че най-трудното ще е да стартираме бизнеса, но това се оказа по-лесната задача. Във времето най-трудно ни е да държим фокус върху това кое е важно за нашия бизнес и кое са детайли, които отнемат време и енергия, но не водят към развитие.
Голямо предизвикателство ни е маркетирането на нашите продукти. Вярваме, че те са прекрасни и че хората искат да ги имат, но се оказва, че ни е трудно да популяризираме марката, не знаем как да се рекламираме ефективно.
Друга голяма трудност за нас е управлението на паричните потоци. Когато имаш малък семеен бизнес, често семейните приходи и фирмените приходи неусетно се смесват и в един момент стигаш до там, че идея нямаш печелиш ли, на загуба ли си, има ли продукти, които продаваш на загуба и не са ли те точно тези, които ти носят основната част от оборота.
Ние от Growbeyond работихме заедно с вас в края на миналата година. Моля, дай ни обратна връзка полезно ли беше за вас, в какво ви помогнахме?
Беше ни много полезно и ефективно. Най-много ни помогнахте в това да си подредим финансите, това, че заедно структурирахме от каква финансова отчетност имаме нужда и как да я следим и анализираме. До преди това не си давах сметка, че има разлика между счетоводно отчитане и финансов анализ. 🙂 А сега всеки месец си следим файловете за финансовите статистики, гледаме си графиките и вземаме решения на тази база как да движим бизнеса.
Беше ни полезно и това да преразгледаме продуктовата си листа и да спрем продуктите, които не се търсят и тези, които не ни носят печалба. Така имаме фокус да рекламираме по-малко продукти, които знаем, че хората искат да си купуват.
Беше ни много полезно и че ни съдействахте да си вкараме в ред и банковите кредити и да предоговорим условията по тях. Използването на точните думи и ясният подход какво искаме и как да го постигнем ми показа разликата от предишните пъти когато сама си “предоговарях” кредитите.
Бихте ли ни препоръчали на други малки и средни бизнеси? И ако да – как ще разкажеш за нас?
О да, аз не спирам да ви препоръчвам. Разказвам, че “Благо и Деница са хора, с които се работи с лекота и усмивка и дори, когато установят колко много си се оплел в собствения си бизнес някак без упрек и без назидателност ти помагат да наместиш нещата, да си изясниш фокуса, да набележиш следващите стъпки. На мен ми дадоха яснота, помогнахa ми да намеря посока, но най-вече ми вдъхнаха доверие, че съм на прав път.”
Удоволствие е да се работи с вас!
Благодарим ти Анна Симеонова! И за нас е удоволствие да работим заедно и продължаваме напред! А най-хубавото е, че освен удовлетворение от свършената работа, си купихме от тези прекрасни възглавници и определено ви ги препоръчваме.